Ad in een regionale krant… en dan…

Carnaval. Skivakantie. Het zijn voor veel lezers vaste momenten in een jaar, om helemaal geestelijk en/of fysiek uit de werkomgeving te zijn. Prima, maar hierbij toch maar een nieuwsbrief.

Het gaat om de Ad naar aanleiding van een bericht in een regionaal dagblad over het bezoek van een journalist  aan een Open Dag. Waarom aandacht hiervoor? Nou, het blijkt dat nog steeds allerlei misverstanden rondwaren bij allerlei media als het gaat om de positie van de Ad-opleiding. We analyseren dus dat stuk, maar wat veel erger is dat eraan een bijzonder vreemde poll was gehangen, met een stelling die eigenlijk niet meer kan in deze tijd. Echter, bijna 3000 lezers klikten op een van de antwoorden, op basis van onjuiste informatie en dat is toch wel treurig te noemen.

Plus dat in het hogeschoolblad dit als zodanig in een column nog eens dunnetjes werd overgedaan, verwijzend naar dat krantenartikel. Kennelijk is de schrijver, toch werkend bij de hogeschool, van mening dat met de Ad het hbo niet is gebaat… alleen maar met de Bachelor. Ook dat is toch jammer om te merken. Dus hebben we die column ook maar gewoon onder de loep genomen.

Als toetje als bijlage een overzicht van hoe de Ad in het hbo als sinds 2006 resp. 2018 is terug te vinden. Verspreid het maar onder collega’s die dergelijke informatie heel goed kunnen gebruiken.